"הפער הנדל"ני בין המרכז לפריפריה עומד על 400%"

    אבי יעקב No Comments on "הפער הנדל"ני בין המרכז לפריפריה עומד על 400%"
    23:57
    14.05.24
    אבי יעקב No Comments on חיסול ממוקד: פעילי חיזבאללה חוסלו בלב העיר צור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "קרן קימת לישראל קיבלה החלטה אסטרטגית לצמצם את הפערים בין המרכז לפריפריה ולהשקיע מליארד ש"ח נוספים בפיתוח הנגב והגליל" כך הכריז היום יו"ר קק"ל אפי שטנצלר בועידת ישראל לעסקים.

    במושב מיוחד בוועידה, בנושא "פיתוח סביבתי – מדיניות מחוללת שוויון", הציג שטנצלר את משנתה האסטרטגית של קק"ל לעשור הקרוב, במרכזה – "מדיניות מחוללת שוויון כנגד מגמת הפערים ההולכת וגדלה בין המרכז לפריפריה".

    בדיון עצמו השתתפו השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ , זאב ביילסקי, ראש העיר רעננה; מרים פיירברג איכר, ראש העיר נתניה; איתמר שמעוני, ראש העיר אשקלון ונפתלי שפיצר, המומחה למיתוג ערים. הפאנל עסק ב"אחריותם של גורמים אזוריים ומוניציפליים בהקטנת פערים ובפיתוח סביבתי לחיזוק איכות חיים בערים; מימון וקידום תשתיות להגדלת הערך הנדל"ני של העיר".

    לדברי יו"ר קק"ל: "מדינת ישראל, כשותפה לכלכלה המודרנית בעולם המערבי, מאותגרת מול מגמות הגדלת הפערים הכלכליים אשר להם גם השלכות חברתיות. בעשורים האחרונים חלה מגמה של החלשות הפריפרייה מול המרכז הבאה לידי ביטוי בין השאר בערכים של נכסים וקרקעות. מדדי הנדל"ן בין המרכז לפריפרייה מתרחקים זה מזה מידי שנה בשיעור של 10%, ומגמה זו מתרחשת כבר למעלה משלושה עשורים, באופן בו אם פער הערך הנדל"ני בין המרכז לפריפריה עמד פעם על 10% הרי שהיום מדובר בפער של 400%."

    "קק"ל בחרה בפריפרייה החברתית והגיאוגרפית כמחוז הצמיחה העתידי של ישראל. שנה אחר שנה בוחרת קק"ל יעדים אסטרטגיים להשקעות פיתוח אזוריות בפריפריה ומאמינה כי בנגב ובצפון טמון פוטנציאל הצמיחה של ישראל. זהו אינטרס לאומי המהווה את תמצית המפעל הציוני."



    0 תגובות